Het inboeken van de administratie
Een administratiekantoor kan het boeken van inkoop- en verkoopfacturen, lonen en investeringen voor u verzorgen. Als u zelf boekt, bijvoorbeeld via online boekhouden, dan kan een administratiekantoor of boekhouder u ondersteunen met het inrichten van de boekhouding en het afsluiten van uw fiscale boekjaar.
Het doen van de aangifte omzetbelasting
Een boekhouder kan de BTW aangifte voor u verzorgen. Met een up-to-date administratie is dat met 1 druk op de knop geregeld. Veel ondernemers dienen te laat de aangifte omzetbelasting in of verkeerd met als gevolg vervelende boetes en correctie werkzaamheden.
Het verzorgen van de loonadministratie
De loonadministratie kan u laten verzorgen door het loonadministratiekantoor. Dat omvat het maken van de loonstroken, jaaropgaven, belastingaangifte en het aanmaken van een betaalbestand.
Het opstellen jaarrekening
De jaarrekening van uw bedrijf vormt de basis voor de aangifte vennootschapsbelasting en/of de aangifte inkomstenbelasting. Het opstellen van de jaarrekening kan worden verzorgd door uw administratiekantoor of boekhouder. Naast een goed financieel overzicht heeft u daarmee de juiste basis voor fiscale aftrekposten.
Het doen van de aangifte vennootschapsbelasting
Iedere besloten vennootschap ontkomt niet aan het jaarlijks opstellen van de aangifte VPB. Een administratiekantoor is gespecialiseerd in fiscale aangiften en vaak kost het hen veel minder tijd dan u zelf kwijt zou zijn.
Het doen van de aangifte inkomstenbelasting
Een aangifte inkomstenbelasting drijft veel ondernemers en particulieren tot wanhoop. Iets wat geheel overbodig is omdat het administratiekantoor of boekhouder dat in 1 moeite voor u kan meenemen. Uw boekhouder kent uw persoonlijke situatie als geen ander en kan u uitstekend adviseren over fiscale voordelen.