De 3 voordelen van professionele backoffice ondersteuning

Backoffice ondersteuning voor uitzendbureaus en bedrijven

Bent u een ondernemer die hulp kan gebruiken bij het onderhouden van de backoffice van uw bedrijf? Dan is backoffice ondersteuning misschien wat voor u! Steeds meer bedrijven en uitzendbureaus kiezen ervoor om de backoffice van hun bedrijf uit te besteden aan een professional. Uiteraard is deze stijging in de populariteit van backoffice ondersteuning niet voor niets. Bedrijven ervaren veel voordelen van het uitbesteden van hun backoffice aan een backoffice specialist. Wij hebben daarom een onderzoek gedaan naar de voordelen van backoffice ondersteuning. Uit het onderzoek kwamen drie verschillende voordelen naar voren. Deze voordelen werken wij in dit blog verder uit. Bent u benieuwd geworden naar de voordelen die wij vonden? Lees dan snel verder!

Wat houdt backoffice ondersteuning precies in?

Voordat wij de gevonden voordelen van backoffice ondersteuning verder uitwerken, willen wij u eerst meer informatie geven over wat backoffice ondersteuning precies inhoudt. Een specialist in backoffice ondersteuning neemt de verantwoordelijkheid voor de personeels- en salarisadministratie van een bedrijf of uitzendbureau. Hierbij verzorgen ze alle bijbehorende taken zoals het opstellen van de arbeidscontracten, het verzorgen van de loonstroken, het opmaken van de jaaropgaven en het verwerken van eventuele cao-wijzigingen. De backoffice specialist heeft goed opgeleide en deskundige medewerkers in dienst die de salarisadministratie op nauwgezette en correcte wijze op orde houden.

Meer tijd en energie om u te focussen op de corebusiness

Uit ons onderzoek bleek dat de hoeveelheid tijd en energie die de ondernemer overhoud het grootste voordeel is. Het bijhouden van de personeels- en salarisadministratie kost een ondernemer veel tijd en energie. Deze tijd en energie steekt u liever in de corebusiness van uw bedrijf. Met professionele backoffice ondersteuning is dat mogelijk. De specialisten dragen zorg voor uw salarisadministratie en u kunt zich volledig focussen op het ondernemen.

De juiste kennis en vaardigheden

Heeft u als ondernemer alle kennis en vaardigheden in huis om uw personeels- en salarisadministratie op de juiste manier bij te houden? Uit ons onderzoek bleek dat veel bedrijven niet de gewenste kennis hebben om de salarisadministratie op correcte wijze te verzorgen. Ondernemers hebben namelijk te maken met voortdurend veranderde CAO’s. Een backoffice specialist volgt de actuele CAO wijzigingen op de voet. Tevens hebben zij alle kennis in huis om uw personeels- en salarisadministratie altijd correct en vakkundig op orde te brengen.

Ontvang advies op maat van de helpdesk

Het laatste voordeel van backoffice ondersteuning dat naar voren kwam in ons onderzoek, is het aanbod van advies op maat. Als ondernemer zit u regelmatig verlegen om advies. Gaat het niet over uw administratie dan is het wel een financiële kwestie. De meeste bedrijven die gespecialiseerd zijn in backoffice ondersteuning hebben een speciale helpdesk. Hier kunt u altijd terecht met al uw vragen. Wij hopen dat wij u middels dit blog de gewenste informatie hebben gegeven over backoffice ondersteuning en de voordelen. Wilt u meer te weten komen over het uitbesteden van uw backoffice of de verschillende voordelen? Neem dan contact op met een backoffice specialist bij u in de buurt. Zij helpen u graag verder en beantwoorden uw vragen.

Geeft u uw horeca-administratie ook uit handen?

Het uit handen geven van uw horeca-administratie

Heeft u er al eens over nagedacht om uw horeca administratie uit handen te geven aan een professioneel bedrijf dat hier veel verstand van heeft? Dat kan wel eens een hele goede stap zijn om uw onderneming nog net een stapje hogerop te krijgen. Het klinkt wellicht vreemd: uw gehele administratie uit handen geven. Maar het is vrij gemakkelijk. Een payrollbedrijf kan na besluit tot samenwerking toegang krijgen tot alle gegevens van uw horeca-onderneming. Uiteraard zijn uw gegevens hier altijd in veilige handen. Deze bedrijven zijn namelijk verplicht om vertrouwelijk met deze gegevens om te gaan.

Op welke manier heeft mijn horecaonderneming hier baat bij?

Denkt u zich eens in hoeveel tijd u de afgelopen maanden of misschien zelfs jaren kwijt bent geweest aan het invullen en het continu bijhouden van de administratie van uw horecaonderneming. Deze tijd wilt u uiteraard liever besteden aan andere dingen, zoals uw stappen maken om uw horecabedrijf vooruit te helpen. Daarbij kan het u ook enorm veel stress opleveren om na te gaan of uw cijfers wel kloppen. Dan kan het lonen om te kiezen voor samenwerking met een payrollbedrijf die uw horeca-administratie verzorgt.

Inzicht in uw gegevens

Het is uiteraard belangrijk dat u zelf inzicht heeft in de gegevens van uw eigen onderneming. Vooral in de horeca, waar elke dag anders, blijft het noodzakelijk om te zien hoe uw onderneming presteert en waar u eventueel meer aandacht aan moet schenken. U kunt het beste met het betreffende administratiekantoor regelen hoe frequent u de gegevens kunt inzien. Is dit dagelijks, wekelijks, maandelijks? Hier goede en duidelijke afspraken over maken is van essentieel belang.

Bel de expert in uw vakgebied snel op

Wij adviseren u om contact op te nemen met een payrollbedrijf bij u in de buurt. Als u geïnteresseerd bent wat zij u allemaal kunnen bieden om uw werk makkelijker te maken, neem dan gerust contact met ze op . Zij beantwoorden graag al uw vragen. Heeft u een goed klik? Dan kunt u besluiten om samen te werken met dit bedrijf. Wij wensen u in elk geval veel succes in de zoektocht naar een bedrijf waaraan u zonder zorgen uw horeca administratie kunt uitbesteden.

Payrolling: wat is het nou precies?

Hoe kan payrolling als beste omschreven worden?

Payrolling is het uit handen geven van het juridische werkgeverschap. Dit klinkt misschien lastig, maar is niks minder dan dat het payrollbedrijf zorgt voor uw administratieve werk. Het maakt niet uit of u zzp’er bent. Zaken als loon- en arbo-administratie worden de verantwoordelijkheid ons als payrollbureau. Daar komen ook de verplichtingen en risico’s bij kijken. Zo heeft u er geen omkijken meer naar.

Nooit meer tijd verliezen aan personeelsadministratie

Wanneer u kiest om samen te werken met een payrollbureau dan geeft u al uw administratieve werk aan hen. En dat betekent dat u nooit meer tijd kwijt bent aan het op orde krijgen en houden van deze gegevens. Het kan behoorlijk ingewikkeld worden om alles van uzelf en uw collega’s bij te houden. Zeker in branches waar flexibele uren worden gewerkt, zoals horeca en bouw. Spoedgevallen, overwerken, of andere onvoorziene omstandigheden kunnen flink tegenwerken bij de administratie. Dan is het wel zo fijn als u kunt bouwen op een payrollbedrijf.

Houd de regie over uw personeel

Het is niet zo dat u meteen de controle kwijtraakt over uw bedrijf of onderneming. Sterker nog: u blijft operationeel werkgever. Hiermee wordt bedoeld dat u zelf invloed hebt op de aangelegenheden die zich op de werkvloer afspelen. U houdt bijvoorbeeld de controle over werving van nieuwe werknemers en de planning binnen uw bedrijf. Ook blijft u in contact met uw personeel staan: een payrollbedrijf zal dit niet van u overnemen. Zo merken uw werknemers weinig verschil wanneer het payrollbedrijf hun juridische werkgever is.

Alles gebeurt op de achtergrond

De handelingen die het payrollbedrijf onderneemt worden allemaal op de achtergrond uitgevoerd. Dit wil zeggen dat u en uw werknemers er geen omkijken naar hebben. Een klein verschil is dat de salarisuitbetalingen gedaan worden uit naam van het payrollbureau, omreden deze juridisch gezien de werkgever is. Daarnaast zal de payrolldienst ook gebruikt kunnen worden voor het uit handen geven van de boekhouding, automatisering en eventueel de inkoop van essentiële producten.

Bijkomende voordelen voor uw werknemers

Als werkgever is het fijn om te weten dat je administratie in goede handen ligt bij het payrollbureau. Zij hebben de nodige kennis en vaardigheid in huis omtrent de regels en richtlijnen van zaken gericht op onder andere CAO en Belastingdienst. Uw werknemers zullen dit als prettig ervaren. Daarnaast bieden sommige payrollbureaus een mogelijkheid tot collectieve zorgverzekering. Ook over deze zaken heeft het veel verstand.

Informeer bij uw dichtstbijzijnde payrollbureau

Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van payroll voor uw bedrijf? Dan kunt u het beste op zoek naar een payrollbureau in uw buurt. Zij staan klaar om u te adviseren over uw situatie en wat zij voor u kunnen betekenen. Ontdek snel de voordelen en gemakken van payroll en neem contact op met uw dichtstbijzijnde payrollbedrijf.

Zakelijke rijder veel duurder uit

Als de plannen van de zogenaamde Kunduz-coalitie doorgaan zijn honderdduizenden leaserijders die hun auto van de zaak niet of nauwelijks privé gebruiken, voortaan fors duurder uit. Zij krijgen te maken met een forse lastenverzwaring die oploopt tot meer dan 6.000 euro netto per jaar.

1 op de 3 leaserijders de klos

Op dit moment hebben 237.000 Nederlanders een verklaring privégebruik op een leasewagenpark van ongeveer 800.000 auto’s. Met zo’n verklaring privégebruik hoef je geen bijtelling van 25% te betalen. Als dit op de helling gaat dan moeten 237.000 Nederlanders dus flink gaan betalen voor de lease auto die zij uitsluitend voor de zaak gebruiken. Ook ondernemers met een bedrijfsbus worden hard geraakt.

Ook de kilometervergoeding minder aantrekkelijk

Was de kilometervergoeding van 19 cent per zakelijk gereden kilometer eigenlijk al lang niet meer afdoende wegens de almaar stijgende brandstofkosten, zijn zowel werkgever als werknemer voortaan duurder uit. De onkostenvergoeding mag, als de plannen doorgaan, niet langer onbelast worden vergoed. Bedrijven moeten voortaan sociale premies betalen en werknemers loonbelasting.

68% dient jaarrekeningen op tijd in

Van alle bedrijven die verplicht zijn de jaarrekeningen over 2010 te deponeren bij de Kamer van Koophandel, heeft 68% dit op tijd gedaan. Dit aantal is de afgelopen jaren nog nooit zo hoog geweest. In de vier jaar dat de cijfers worden gemeten is dit percentage gestegen van 60% naar 68%. Dat blijkt uit een onderzoek van Financieel Dagblad in samenwerking met kredietmanagementbedrijf Graydon.

Verplicht indienen jaarstukken

In Nederland zijn 755.000 ondernemingen verplicht om binnen dertien maanden na het einde van het boekjaar de jaarstukken in te dienen. Deze verplichte deponering van de jaarrekeningen zorgt voor de financiële transparantie van bedrijven. De jaarstukken over het boekjaar 2010 hadden dus op 31 januari 2010 binnen moeten zijn. Op 28 februari 2012 bleek dat een percentage van 68% van alle ondernemingen dat ook daadwerkelijk had gedaan. Van 32% moet de jaarrekening dus nog steeds binnenkomen.

Blijft een zorgelijke situatie

De lichte stijging van de bedrijven die wel op tijd deponeren, komt volgens Gertjan Kaart, algemeen directeur van Graydon, doordat bedrijven er zelf meer aandacht aan schenken en doordat kredietbeoordelaars, banken en andere ondernemers tijdig vragen om de financiële cijfers. Toch blijft de heer Kaart het een zorgelijke situatie vinden dan ruim 32% van de bedrijven niet op tijd heeft gereageerd en de stukken, al dan niet via een administratiekantoor, heeft ingediend. Bedrijven realiseren zich volgens hem onvoldoende wat de consequenties daarvan kunnen zijn. Bovendien missen ondernemers hiermee een kans om hun leveranciers en financiers vertrouwen te geven.

Naleving verplichte deponering

In Nederland wordt de controle op de naleving van de deponeringsverplichting uitgevoerd door Belastingdienst Holland-Midden. Van deze instelling krijgen bedrijven die niet op tijd de stukken hebben aangeleverd, een brief om dit alsnog te dien. Indien er niet op dit verzoek wordt gereageerd, lopen bedrijven de kans dat er een onderzoek wordt gestart door de Belastingdienst.

Zaken behandeld dor het OM

Het afgelopen jaar heeft de belastingdienst ruim duizend onderzoeken gedaan en werd er in ongeveer de helft van de gevallen een proces-verbaal opgemaakt. In 2011 werden door het Openbaar Ministerie een recordaantal van in totaal 524 zaken behandeld, waarin een bedrijf een transactie, een strafbeschikking of, na tussenkomst van de rechter, een boete werd opgelegd.

Publicatie jaarcijfers uiterlijk 31/1

Bedrijven met als rechtspersoon NV, BV enz. moeten elk jaar de jaarcijfers publiceren. Op het niet (volledig) voldoen aan de publicatieplicht staat een zware sanctie: bij faillissement van de onderneming kan de curator de bestuurder aansprakelijk stellen voor de boedelschulden.

welke gegevens moet u deponeren?

Afhankelijk van de grootte van uw bedrijf moet gegevens aanleveren. Een klein bedrijf hoeft slechts een verkorte balans in te leveren met een beperkte toelichting. Een middelgroot bedrijf moet daarnaast meer gegevens aanleveren waaronder een accountantsverklaring. Een middelgroot bedrijf heeft een omzet groter dan € 4,4 miljoen of meer dan 50 medewerkers.

Hoe kunt u de jaarrekening deponeren?

De jaarrekening kunt u per post, fax, e-mail aanleveren bij de Kamer van Koophandel waar uw onderneming is ingeschreven. Uw administratiekantoor kan daarnaast ook jaarstukken online deponeren via SBR.

Kosten zijn kansen

Zoals elke ondernemer bent u natuurlijk dagelijks met uw bedrijf en klanten bezig. En terecht, want laten we eerlijk zijn, hier draait het aan het einde van de dag allemaal om. Maar in het verlagen van de kosten schuilen ook veel kansen.

Kostenoverzicht

Heeft u van uw kosten een goed en duidelijk overzicht? Hoe ontwikkelen de kosten zich ten opzichte van de omzet. Zijn er kostenvoordelen te behalen? Dit kan eenvoudig worden aangegeven door uw boekhouder.

Kosten vergelijken levert geld op

Met uw verhuurder onderhandelen over prijs en contractduur kan u veel opleveren. Of met goede halfjaar- of jaarcijfers eens langs de bank gaan om te vragen of er een renteverlaging in zit. Het is een kwestie van vergelijken op internet met of gebruikmaken van 1 van de vele sites van saleswizard zoals bijvoorbeeld telemarketingbureau vergelijken.

Ook tussen verzekeringen en tussen boekhouders/accountantskantoren zitten grote verschillen in tarieven en kwaliteit. Het is daarom goed meerdere administratiekantoren te vergelijken.